استراتژی هایی برای ارتقای کیفیت بازاریابی با اینستاگرام
استراتژی هایی برای ارتقای کیفیت بازاریابی با اینستاگرام
سه شنبه 8 بهمن 1398 ساعت 11:30 | بازدید : 181 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

 

60 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی، فرآورده ها را از طریق اینستاگرام پیدا می کنند. این موضوع  باید منجر شود که بازاریابان، بر روی موضوع با اینستاگرام تمرکز زیادی کنند. بر اساس تحقیقات، مشتریانی که فرآورده های خودشان را از طریقه این رسانه اجتماعی پیدا می کنند، احتمال بیشتری دارد که آن را بخرند.

 

 

شبکه اجتماعی اینستاگرام، که دارای یک میلیارد کاربرد فعال است، مکان بسیار مناسبی برای پیدا کردن مشتریان می باشد. در حقیقت، بیش از 25 میلیون تجارت در سراسر دنیا برای داد و ستد، از اینستاگرام استفاده می کنند.

 

اینستاگرام، راهی بسیار مناسب برای انجام تجارت الکترونیکی می باشد چراکه همان طور که اشاره شد، این شبکه اجتماعی می تواند مجال مناسبی را برای ایجاد تجارت های الکترونیکی در اختیار افراد قرار دهد و بازاریابی با استفاده از این شبکه اجتماعی می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. با چنین موقعیت هایی که اینستاگرام می تواند در اختیار بازاریابان قرار دهد؛ لازم است که بازاریابان استفاده از این شبکه اجتماعی را جدی بگیرند.

شما ممکن است از اینستاگرام برای افزایش پیدا کردن فالوورهایتان استفاده می کنید. در صورتی که بخواهید از این کار نتیجه ای مطلوب بگیرید، باید این کار را به شیوه ای درست انجام دهید.

بنابراین باید برای این که تجارت الکترونیکی که از طریق اینستاگرام انجام می گیرد را به خوبی مدیریت کنید، موارد زیر را درنظر بگیرید:

 

1-    از لایو اینستاگرام  (Instagram Live) استفاده کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است. این پلتفرم تنها برای این نیست که شما  پست بگذارید. بلکه برای شما موقعیتی ایجاد می کند که با مخاطبینتان به صورت یک ارتباط دوطرفه در ارتباط باشید. بنابراین سعی کنید که از لایو اینستاگرام استفاده کنید.  لایو شودی و سعی کنید به این شیوه با مشتریان خودتان ارتباط برقرار کنید. در این صورت شما خواهید توانست تا اعتماد بیشتری ایجاد کنید که این موضوع می تواند منجر به اثربخشی بیشتری برای آینده شما شود. بنابراین از بخش لایو اینستاگرام استفاده کنید و با دادن ویدیوهایی لایو به فالوورهایتان، اعتماد آن ها را نسبت به خودتان افزایش دهید.

می توانید از لایو اینستاگرام به عنوان موقعیتی برای ارتقای میزان خرید، آموزش دادن به فالوورها، و گفتن افزایش میزان هوشیاری برند استفاده کنید.

همچنین می تواندی با برقرار کردن جلسات AMA) Ask me anything) یا "هر چه می خواهی بپرس" در لایو اینستاگرام، مخاطبین جدیدی را به خود جلب کنید. همچنین می توانید یک ویدوی لایو برای خودتان بگذارید و در آن درباره کالاهای مورد نظرتان که جدید هستند، مطالبی را به عنوان معرفی بیان کنید.

شما حتی می توانید برندها و یا کاربران دیگر اینستاگرام را دعوت کنید که در لایو اینستاگرام به شما بپیوندند.

 

این که دیگر برندها را به این کار دعوت کنید، می تواند به شما کمک کند که یک ارتباط مناسب با آن ها ایجاد کنید و تعداد مخاطبین خود را افزایش دهید.

 

2-  انتخاب کردن تاثیرگذارهای (Influencer) مناسب

بازاریابی تاثیرگذار همیشه در اینستاگرام موضوع مهمی بوده است. هنگامی که با تاثیرگذارها کار می کنید، مهم است که آن هایی را پیدا کنید که با برند شما منطبق باشند. هنگامی که این افراد را پیدا کردید، خواهدید دید که آن ها می توانند این کارها را برای شما انجام دهند:

-  می توانند هوشیاری برند را زیاد کنند

-  می توانند تعداد فالووهای شما را زیاد کنند

-  می توانند رهبران تجاری جدیدی ایجاد کنند

به هنگام انتخاب کردن یکی از تاثیرگذارها، تنها به تعداد فالوورهایی که فرد مورد نظر دارد نگاه نکنید. بلکه باید همچنین موضوعاتی مانند تعداد کامنت ها، کیفیت کامنت ها و میزان بازدیدهایی که از هرکدام از پست ها شده است را هم درنظر بگیرید.

همچنین به هنگام انتخاب کردن تاثیرگذارها، باید بیینید که آیا آن ها به شکل فعالانه ای در اینستاگرام استوری می گذارند یا خیر. همچنین باید به این موضوع هم توجه کنید که مخاطبین آن ها واقعا به پیجشان اهمیت می دهند؟ و آیا آن ها واقعا فالوورهایی حقیقی هستند یا خیر

سپس، باید این سوال را از خودتان بکنید که آیا این افرادی که شما انتخاب کرده اید، می توانند به عنوان تاثیرگذار با برند شما همکاری داشته باشند یا خیر.

بنابراین همان طور که اشاره شد باید  دو نکته را  مد نظر داشته باشید اول این که پیج های اینستاگرامی را که فالوور واقعی و حقیقی دارند دنبال کنید. به عنوان مثال، در صورتی که یک پیج  اینستاگرامی بیشتر از 3000 فالوور داشته باشد ولی تعداد افرادی که پست ها را لایک می کنند و ویدیوها را می بینند، به زحمت به 340 هم برسد، این پیج فالوور واقعی ندارد و نباید به عنوان یک پیج تاثیرگذار آن را انتخاب کنید. و نکته دوم این که به میزان ارتباطی که این پیج می تواند با برند شما داشته باشد توجه کنید. به عنوان مثال، در صورتی که فروشگاهی دارید که لوازم آرایشی می فروشد، باید فردی را به عنوان تاثیرگذار انتخاب کنید که در دادن نکات ایمنی متخصص است. شخصیت این افراد می تواند یکی از عوامل مهم برای انتخاب شما باشد.

در صورتی که یافتن فرد تاثیرگذار برای شما مشکل است،  استفاده از ابزارهایی مانند Kicksta می تواند به شما کمک زیادی بکند.

 

3-    مسابقه ایجاد کنید و برای برندگان، جایزه بگذارید

چه کسی است که دوست نداشته باشد در یک مسابقه، هدایای رایگان دریافت کند؟ گذاشتن مسابقه ها در شبکه های اجتماعی، به برند شما شهرت بیشتری می دهد. برگزار کردن این مسابقات یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه افراد دیگر و حتی افراد تاثیرگزار است. انجام این مسابقات می تواند برای شما مزیت های زیر را داشته باشد:

1.می توانید از مردم بخواهید که برای این که به مسابقه وارد شوند، پست های شما را لایک کنند و یا بر روی آن ها کامنت بگذارند

2.انجام این کار می تواند منجر به ایجاد هوشیاری برند شود. چون وقتی که افراد بیشتری پست های شما را لایک کنند، به اشتراک بگذارند و یا بر روی آن ها کامت بگذارند، تعداد بیشتری از افراد آن ها را می بینند

3.در صورتی که یک مسابقه برگزار کنید، مردم به راحتی اطلاعات و جزئیات تماسشان را در اختیارتان قرار خواهند گذاشت و بنابراین شما خواهید توانست به اطلاعات تماس آن ها از قبیل ایمیل و یا شماره تلفن دسترسی داشته باشید.

 

 

البته باید اطمینان حاصل نمایید که کالایی را که به عنوان جایزه انتخاب می کنید، حتما چیزی باشد که افرادی که شما را فالو می کنند، می پسندند. در صورتی که یک کالایی زیبا داشته باشید که منجر شود که برای افراد جلب توجه کند، خواهید توانست که امکان این که افراد بیشتری به آن توجه کنند را بالا ببرید. اگر هم توانایی انتخاب کالای مناسب را ندارید، می تواند از ابزارهای طراحی گرافیکی مانند Canva انتخاب کنید تا به آسانی یک تصویری را از آن چه که می خواهید به عنوان جایزه به آن ها بدهید، را بهتر نشان دهید.

 

4-    داده های تولید شده بوسیله کاربر (UGC) ایجاد کنید

بسیاری از افراد هستند که در حال استفاده از فرآورده های مربوط به کمپانی شما هستند و تصاویر آن ها را در اینستاگرام خودشان می گذارند. چرا شما این پست ها  را با فالوورهای خودتان به اشتراک نگذارید؟

شما می توانید از فرآورده های خودتان عکس بگیرید و آن ها را در پیج خودتان بگذارید. این تصاویر به عنوان تصاویر تولید شده بوسیله کاربر یا "User Generated Content" (USC) محسوب می شوند.

با قرار دادن این USC ها، شما به فالوورهای خودتان به صورت عملی نشان می دهید که کالای شما گره ای از کار برخی از افراد باز کرده است و همین موضوع تاثیر مستقیم زیادی بر روی جلب فالووهای جدید دارد و امکان این که آن ها از فرآورده های شما خرید کنند را افزایش می دهد.

بسیاری از برندها از UGC استفاده می کنند تا کاربردهای فرآورده های خودشان را به صورت عملی نشان دهند.

 

 

در صورتی که شما می خواهید بدانید که چه کسی درباره فرآورده های شما و یا فروشگاه های شما حرف می زند، می توانید از ابزارهایی مانند Websta استفاده کنید. برای این کار تنها لازم است که نام برند خودتان، هشتگ های شخصیتان و یا فرآورده هایتان را چک کنید تا پست های مرتبط با آن را پیدا کنید.

 

5-    به طور منظم در اینستاگرام پست بگذارید

یکی از مزایای بودن در اینستاگرام این است که به مردم نشان دهید که شما یک برند اکتیو هستید و همیشه با آغوش باز، پذیرای ارتباط گیری با مخاطبینتان می باشید. برای این کار لازم است که خودتان را در اینستاگرام، همیشه اکتیو و فعال نشان دهید. برای این که خودتان را فعال نشان دهید، باید همیشه به صورت منظم پست بگذارید. این کار باعث می شود که مخاطبین شما همیشه درباره شما و فرآورده هایتان فکر می کنند.بر اساس مطالعات انجام گرفته، برندهای عمده، به طور متوسط 1.5 بار در روز پست می گذارند.

یک برند خوب، برای این که بتواند در کار اکتیو بماند، نیاز دارید که حداق یک تا سه بار در روز پست بگذارد. این میزان فعالیت در اینستاگرام به شما کمک می کند که یک ارتباط طولانی مدت و بادوام را با مشتریانتان داشته باشید.

چیزی که خیلی مهم است این است که باید بر طبق برنامه پست بگذارید. در صورتی که به طور کلی از پست گذاشتن صرف نظر کنید، میزان رشد فالوورهای پیج شما صفر می شود و احتمال دارد که حتی برخی از فالوورهایتان را از دست بدهید ، برای این که راحت تر پست بگذارید، می توانید محتوای خودتان را سازماندهی کنید تا بتوانید به صورت منظم پست بگذارید.

برای این که بدانید میزان فالووهایتان چه تغییری کرده است، می توانید از ابزارهایی مانند Sprout Social استفاده کنید. استفاده کردن از این ابزارها به شما دیدگاهی را می دهند که می توانید بفهمید که چه نوع پستی بگذارید که میزان افزایش فالوورهایتان را به حداکثر برساند.

همچنین در صورتی که از نرم افزار Pexels استفاده کنید، می توانید محتوایی از پیش ساخته شده مورد استفاده قرار دهید و با استفاده از آن، پیوسته به گذاشتن پست ادامه دهید.

 

6-    پست هایی با محتوایی دیگر که بتوان آن ها را با فرآورده های شما مرتبط کرد را به اشتراک بگذارید

در صورتی که پست هایی را به اشتراک بگذارید که بتوان آن ها را با فرآورده های شما مرتبط کرد، می توانید به بهترین شکل ممکن، توجه کاربران را به برند خودتان جلب کنید. این پست ها به احتمال زیاد می توانند برای فالوورها جذاب باشند و منجر شوند که میل بیشتری به خرید پیدا کنند. در حقیقت این یک روش تبلیغ غیرمستقیم است که شما با استفاده از این روش می توانید توجه مشتریان را به شما جلب کنید بدون این که آن ها احساس کنند که شما دارید برای فرآورده خودتان تبلیغ می کنید.

می توانید از اپلیکیشن های مختلف Repost استفاده کنید تا پست های جالبی را برای پیجتان پیدا کنید. نرم افزارهای Repost نرم افزارهایی بسیار مفید در اینستاگرام هستند و کار با آن ها بسیار آسان می باشد که می توانید این نرم افزارها را در اپ استور گوشی های آیفون و یا اندروید پیدا و دانلود کنید. به علاوه، استفاده از نرم افزارهای Repost به گونه ای است که نام پیج صاحب اصلی پست هم ذکر می شود و بنابرین شما را متهم به کپی برداری از پست های دیگران نمی کنند. با ذکر نام صاحب اصلی، حتی این امکان وجود دارد که صاحب اصلی هم نگاهی به پیج شما بیندازد و شاید در آینده پست هایی از شما را هم به اشتراک بگذارد.

 

 

بنابراین در صورتی که از رسانه اجتماعی اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می کنید، باید به موارد بالا توجه کنید تا بتوانید بازاریابی را به شیوه ای موثرتر انجام دهید و توجه مشتریان بیشتری را به خودتان جلب نمایید و یا با ارتباط با مشاورین بازرگانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ تخصص دارند مشاوره بگیرید.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 36
:: باردید دیروز : 27
:: بازدید هفته : 266
:: بازدید ماه : 240
:: بازدید سال : 1447
:: بازدید کلی : 5947